توضیحات
گرمکن آب دیزل ژنراتور مدل HotSart-NT2000W مخصوص انواع دیزل ژنراتورها
- توان مصرفی : 2000w
- ولتاژ کاری : 110 ولت و 220 ولت
- نوع المنت : ریکو ایتالیا
- نوع ترموستات : ریکو ایتالیا
- جنس بدنه : فولاد
- قابلیت تنظیم دمای آب موتور تا 80 درجه سانتی گراد
- قابلیت تنظیم زاویه قرارگیری هیتر در دو حالت صفر و 45 درجه
- دارای رنگ بدنه کوره ای الکترواستاتیک سفید رنگ
- قابل استفاده بر روی کلیه موتورهای دیزلی
- ابعاد هیتر بدون پایه : 37 * 8.5 * 16 سانتی متر
- ابعاد هیتر همراه با پایه نگه دارنده : 37 * 8.5 * 29 سانتی متر
- وزن : 3Kg
موتورهای دیزلی در حالت کلی مزایایی نسبت به موتورهای دیگر از جمله گازسوز و بنزینی دارند که از جمله آن ها می توان به گشتاور بالاتر این موتورها ، استهلاک کمتر اشاره کرد که به موجب دلایل ذکر شده، از این دستگاه ها در تولید انرژی الکتریکی بیشتر از دو نوع دیگر یعنی موتورهای گازسوز و بنزینی استفاده می شود.
مهم ترین نقطه ضعف این موتورها زمانی مشخص می شود که دمای محیطی که دیزل ژنراتور در آن استقرار پیدا کرده به صفر درجه سانتی گراد نزدیک شود. دراین حالت موتور به سختی استارت خورده و حتی ممکن است روشن نشود. جهت رفع این مشکل لازم است تا محیط اطراف موتور دیزلی گرم باشد. از آن جایی که همواره گرم کردن محیط اطراف دیزل امکان پذیر و مقرون به صرفه نمی باشد؛ در نتیجه می توان از پیش گرم کن برای آب موتور و حتی گازوئیل ذخیره شده در باک نیز استفاده کرد.
گرم کردن گازوئیل می تواند تا حد زیادی خطر آفرین باشد، علاوه بر آن حتی در صورت گرم کردن باک گازوئیل موتور توسط گرمکن باز هم مقداری گازوئیل داخل پمپ وجود دارد که قابلیت یخ زدن در دمای زیر صفر را داشته باشد لذا می توان از ترکیب مقدار کمی الکل صنعتی یا تینر روغنی با گازوئیل در باک موتور استفاده کرد و مشکل سفت شدن گازوئیل را برطرف نمود.
اما در مورد خود بدنه موتور و در سرسیلندر شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود و با وجود ضدیخ موجود در رادیاتور و آب اطراف سرسیلندر، بازهم موتور به علت سرد بودن ، به سختی قادر به روشن شدن خواهد بود. لذا در این حالت استفاده از هیتر آبی که بتواند دمای آب موتور را در حد قابل قبولی (مثلا بین 40 تا 80 درجه) به صورت مداوم نگه دارد، می تواند به روشن شدن موتور بسیار کمک کرده به طوری که موتور در هوای سرد و یخبندان به همان سرعت روشن شود که در هوای گرم تابستان روشن می شود.
مرتضی اکبری –
آیا باید در زمستان بصورت دستی برق هیتر را قطع و وصل کنیم یا اتومات هس؟
مدیر سایت –
در فصل زمستان با وصل کردن تغذیه گرم کن، ترموستات گرم کن به صورت خودکار دمای آب موتور را سنس کرده و فرمان روشن و خاموش شدن المنت جهت گرم شدن دمای آب موتور را صادر می کند و نیازی قطع و وصل به صورت دستی نمی باشد اما لازم است هیتر در فصول گرم سال، خاموش باشد تا آسیبی به موتور وارد نشود.
خراسانی –
عالییی
میشه برای گازوئیل هم از این هیتر استفاده کرد؟
مدیر سایت –
خیر.
گرم کن آب به دلیل گردش آب موتور قابلیت این را دارد که به صورت سری و خارج از موتور نصب شود اما گرم کن گاروئیل به دلیل عدم چرخش گازوئیل در هنگام خاموش بودن موتور حتما باید داخل باک گازوئیل نصب شود
سعید همدونی –
سلام تعویض هیتر ساده است یا نیاز به تخصص دارره ؟
مدیر سایت –
سلام خدمت شما
تعویض گرم کن ساده است فقط باید محل ورود و خروج آب موتور رو بدونید
میثاق –
چرا در شکل های توی سایت به دو صورت افقی و مورب هیتر گذاشته شده؟
مدیر سایت –
قرار گرفتن گرم کن با زاویه و به صورت مورب کمک به چرخش آب گرم به صورت بهتر در موتور میکنه. اما به دلیل محدودیت در برخی موتورها (جای سنسورها ، محل پیچ کارتل و…) ممکن است لازم باشد گرم کن فقط در حالت افقی نصب شود.